Er zitten een hoop voordelen aan het laten drukken van flyers. Zo heb je zelf de creativiteit volledig in handen en is het informatie die je gemakkelijk en snel kunt verspreiden. Ook is het een persoonlijkere manier van informatie verspreiden dan bijvoorbeeld digitale advertenties. Dit komt omdat je er zelf een verhaal bij kunt vertellen. Meer informatie over de verschillende voordelen van flyers lees je hier.
Een van de belangrijkste voordelen van flyers drukken is dat je gemakkelijk en goedkoop informatie kunt verspreiden. Op flyers is veel ruimte beschikbaar om alle informatie die je kwijt wilt te plaatsen. Het is ook nog eens een hele goedkope manier voor de info die je hier allemaal op kwijt kunt. Zeker als je flyers laat drukken in grotere hoeveelheden worden de kosten bijna verwaarloosbaar.
Het is weliswaar een ouderwetse manier van informatie verspreiden, maar juist dat waarderen klanten vaak. Tegenwoordig krijg je vaak niet meer dan een LinkedIn verzoek of een e-mail. Door flyers uit te delen, zul je sowieso achterblijven in het geheugen van deze potentiële klant of werknemer.
Je moet er wel wat voor doen, namelijk het verspreiden van de flyers. Doordat je dit echter zelf in de hand hebt, is het mogelijk om een erg groot publiek te bereiken. Je zit namelijk niet vast aan één tijdstip of locatie. Doordat je zelf verantwoordelijk bent voor het verspreiden van de flyers, kun je er ook nog een leuk verhaaltje bij vertellen. Hierdoor maak je het verspreiden van jouw flyers echt persoonlijk, waardoor de kans groter is dat de andere partij je ook echt zal onthouden.
Of je de flyers nou laat ontwerpen door een externe partij, of dat je het zelf doet, er staat 1 ding vast. Je staat compleet vrij om je creativiteit te uiten op jouw flyers. Er zitten totaal geen beperkingen aan het ontwerp en er zijn genoeg partijen die jouw flyers er echt uit kunnen laten springen. Zorg er dus voor dat als je flyers gaat drukken, het ontwerp goed in elkaar zit. Hier kun je namelijk mensen mee verrassen wat ervoor zorgt dat je een positieve indruk achterlaat. Als je dit combineert met een leuk verhaaltje bij het uitdelen van de flyer, is de kans groot dat mensen je echt onthouden.
Als je flyers gaat uitdelen, is het belangrijk dat jouw flyers een duidelijke boodschap hebben. Of het nou gaat om nieuw personeel werven, een open dag promoten of nieuwe klanten proberen te krijgen, de boodschap moet duidelijk zijn. Mensen gaan niet 5 minuten lang jouw flyer lezen. Hou het dus kort maar krachtig. Zorg ervoor dat als mensen de flyer scannen, ze weten waar het over gaat. Pas als je een duidelijk doel voor ogen hebt, is het ook mogelijk om succes te meten. Bepaal van tevoren voor jezelf wanneer je vindt dat de campagne succesvol was. Als je dit moeilijk vindt, kun je het met gedrukte flyers altijd een keer proberen, omdat de kosten dusdanig laag zijn.
Om alles samen te vatten, flyers drukken zijn nog altijd een goede manier van reclame maken, mits je rekening houdt met een aantal dingen die we nog even voor je op een rijtje zetten.
Als je je aan al deze dingen houdt, zul je zeker een positieve indruk achterlaten wanneer je de flyers gaat uitdelen. Het verspreiden van flyers kan erg waardevol zijn, mits je dit op een juiste manier doet!