Het is algemeen geweten dat de dienstenchequesector het de laatste jaren niet gemakkelijk heeft. Op financieel vlak werken ze zelfs met het mes op de keel! Bovendien heeft de huidige coronacrisis deze situatie er niet gemakkelijker op gemaakt!
Veel kantoren rekenen dan ook aan hun gebruikers bovenop de te betalen dienstencheques steeds vaker extra kosten aan en dit onder diverse vormen zoals een extra administratieve kost, een extra kilometervergoeding of een verplichte afname van poetsproducten en materialen! Hier is DCO Op en Top Fris vzw, een dienstenchequekantoor uit Houthalen-Helchteren het absoluut niet mee eens laat Nancy Claessens als voorzitter weten. “Wij zijn een kantoor dat een persoonlijke aanpak erg belangrijk vindt en dit voor zowel onze huishoudhulpen als voor onze klanten. Het voelt dan ook niet correct aan om juist bij onze klanten geld te verhalen om onze eigen financiële situatie te verbeteren! Zonder klanten sta je als dienstenchequekantoor natuurlijk nergens en daar willen we dan ook maar al te graag zorg voor dragen.” zegt Isa Frederix, diensthoofd van DCO Op en Top Fris vzw. Een visie die gedragen wordt door het voltallige bestuursorgaan.